Nokia 3310 campagne

Nokia 3310 campagne

Om de Nokia 3310 onder de aandacht te brengen bedacht ik samen met mijn collega’s van First een influencer campagne. We vroegen 15 Instagrammers om een foto te posten met de Nokia 3310 waarbij zij een gevoel van nostalgie teweeg brengen. Daarnaast vroegen we twee toonaangevende blogs om een blogpost te schrijven waarin zij aankondigen dat Nokia met nieuwe smartphones en de 3310 komt.

Ik was de campagnemanager van dit project en ik heb dus geholpen met het bedenken van de campagne, ik heb influencers voor de campagne geselecteerd die ik het meest vond passen en waarmee we de doelstellingen van de klant dachten te gaan halen. Verder heb ik de content die zij voor deze campagne maakte gecheckt en beoordeeld op kwaliteit en volledigheid. Vervolgens heb ik het proces gevolgd, in kaart gebracht en er over gerapporteerd.

De campagne was uiteindelijk een groot succes doordat we alle doelstellingen ruim behaald hadden. Er was namelijk beloofd dat we zouden zorgen dat de influencers samen 300.000 followers moesten hebben en uiteindelijk hebben wij ervoor gezorgd dat dit er meer dan 700.000 werden. En bovendien lag de engagement rate van deze campagne gigantisch hoog!

Dit zijn een aantal resultaten van de Nokia campagne:

 

 

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *