Kingsland Festival

Kingsland Festival

Om het vijfjarig bestaan van Kingsland onder de aandacht te brengen, bedacht ik samen met mijn collega’s van We Are First een influencer campagne. Ik selecteerde 33 influencers die halverwege maart een foto op Instagram plaatsten in een toffe oranje outfit met de hashtag #samenoranje. In deze post roepen ze hun volgers op om mee te helpen om Instagram alvast oranje te kleuren. De tofste outfit maakt kans op gratis kaartjes voor het festival.

Ik was de campagnemanager van dit project en ik heb dus geholpen met het bedenken van de campagne en ik heb influencers voor de campagne geselecteerd die ik het meest vond passen en waarmee we de doelstellingen van de klant dachten te behalen. Verder heb ik de content die zij voor deze campagne maakte gecheckt en beoordeeld op kwaliteit en volledigheid. Vervolgens heb ik het proces gevolgd, in kaart gebracht en er over gerapporteerd.

De oranje outfits in maart vielen natuurlijk enorm op en zorgden daardoor voor een engagement rate van meer dan 10%! De campagne droeg bij aan een uitverkocht festival en was dus een groot succes.

Zie hier een aantal resultaten van de campagne:

Vaardigheden

Gepubliceerd op

12 augustus 2017

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *